• Hem

Hudföryngring med IPL

faceSkinrejuvination (Hudföryngring)

Läs mer information här (öppnas nytt fönster)

När huden utsätts för luftföroreningar. kyla, sol, och stress försämras kvaliteten vilket kan orsaka missprydande pigmentfläckar och blodkärl.

Men vårt IPL system kan du snabbt och enkelt reducera dina pigmentfläckar och ytliga blodkärl i ansiktet och på händer.

Med åldrandet blir huden mindre elastisk, detta leder till rynkor och torr hud.

IPL minska fina linjer och stramar upp huden och ger därmed ett ungdomligare och fräschare utseende och lyster i huden.

Som ung är det istället vanligt att man besväras av fet hud och acne. Orsaken till acne är en överproduktion av olja i huden som orsakar inflammationer. Nästan alla har under någon tid av sitt liv haft acne, särskilt vanligt är det under tonåren. Både acne och förstorade porer förbättras vid IPL-behandling.

Med IPL kan alltså huden förbättras på flera olika sätt helt utan att slipa eller skada huden.  Ett intensivt ljus tränger ner i hudens djupare lager och påverkar vävnader utan att skada det övre hudlagret.

Pigmentfläckar, ytliga blodkärl och rynkor reduceras och hudkvaliten förbättras betydligt. Olika våglängder av ljus används beroende på vad som skall behandlas.

För behandling t.ex. laser krävs en speciell maskin för varje åkomma, men med IPL kan flera olika problem behandlas med samma maskin. Vi behandlar ansikte, hals, dekolletage och händer.

Rekommenderas vid:

Rekommenderas ej vid:

• Mörk hudfärg
  • Solbränd hud eller efter en brun utan sol behandling
  • Graviditet
  • Epilepsi
  • Användning av starka mediciner mot acne
  • Orealistiska förväntningar

Fördelar:

Jämfört med t.ex. laserslipning eller kirurgiska ingrepp behöver man som regel inte vara borta från arbetet utan kan återgå till normala aktiviteter direkt efter behandlingen. IPL är skonsamt mot huden och behandlingen är nästan smärtfri.